Uitgeverij De Muur heeft Digidaad gevraagd om een webshop te ontwikkelen voor hun wielertijdschrift De Muur en alle boeken die de uitgeverij uitbrengt. Daarnaast schrijven bekende schrijvers wekelijks blogs en columns voor de echte wielrenliefhebber.
Er was geen duidelijk idee voor de webshop bedacht vanuit de uitgeverij, dus kregen we de volledige vrijheid om een ontwerp te maken. Aangezien Uitgeverij De Muur werkt met een extern warenhuis dat hun producten opslaat, verzendt en verwerkt, is Digidaad gevraagd om hiervoor een systeem te bouwen dat volledig aansluit op de website van de uitgeverij.
Het leek ons een mooi moment om eens wat anders te doen dan andere websites en te werken met een groot grid met blokken in de huisstijl kleuren, zodat bezoekers in één overzicht direct alles zien wat De Muur doet en worden aangespoord om door de hele website te klikken. Het webshop gedeelte moest wel een strak en duidelijk uiterlijk krijgen omdat daar de aankopen worden gedaan. Het is belangrijk om te kiezen voor bepaalde designkeuzes die de functionaliteit niet in de weg staan. Digidaad heeft een volledig op maat geautomatiseerd export- en importbestelsysteem gebouwd voor Uitgeverij De Muur. Dagelijks worden op verschillende tijden alle bestellingen naar het warenhuis gestuurd, waar ze de bestanden uitlezen en verwerken voor verzending. Vervolgens krijgen we een track-and-trace code terug. Via een ander platform zorgen we ervoor dat klanten automatisch updates ontvangen over de voortgang van hun verzonden pakket. Daarnaast wordt de voorraad van alle producten in de webshop meerdere keren per dag bijgewerkt.
Sinds de nieuwe webshop live is gegaan, heeft De Muur geïnvesteerd in naamsbekendheid, wat heeft geleid tot duizenden bestellingen in een paar jaar tijd. Al deze bestellingen zijn vlekkeloos door het bestelsysteem opgepakt en verwerkt. We hebben ook een sectie voor abonneehouders toegevoegd, waar exclusieve content zoals blogs en columns toegankelijk is voor abonnees.