Good to Give zoekt en koopt verschillende fairtrade producten van over de hele wereld. Deze producten worden onder andere gebruikt in kerstpakketten, zodat werkgevers hun werknemers een eerlijk cadeau kunnen geven. Digidaad heeft een op maat gemaakt design gerealiseerd dat perfect past bij de diverse producten en hun herkomst, en vervolgens de website gebouwd.
De website zoals hij nu is, is minder uitgebreid dan hoe we hem oorspronkelijk hebben gebouwd. Digidaad werd aanvankelijk gevraagd om voor de zes hoofd fairtrade producten een uniek design te maken en specifieke pagina’s te creëren. Door de diverse aard van de producten was het een uitdagende klus om deze unieke maar toch samenhangende ontwerpen te maken. Naast de Good to Give website werd Digidaad ook gevraagd om mee te denken over andere websites die in beheer zijn van Good to Give.
Om de designs passend te maken bij elk fairtrade product gingen we eerst op zoek naar meer informatie over de afkomst, het materiaal en het gebruik van elk afzonderlijk product. Een belangrijk onderdeel was ook het doel van elk product, zoals het opruimen van plastic uit de zee, het bieden van eerlijk werk aan vrouwen, of het hergebruik van plastic flessen in het ontwerp naar voren te laten komen. Door gebruik te maken van meerdere foto’s creëerden we scènes die we met de vrije hand overtrokken, om zo een stijl te creëren die je verwacht bij een fairtrade organisatie.
Na de oplevering van de website heeft Good to Give zich gefocust op kerstpakketten en meerdere andere bedrijven opgezet, waarvoor Digidaad ook de websites heeft mogen bouwen. Ze blijven reizen maken en nieuwe fairtrade producten ontdekken om hun missie voort te zetten.