Thousand Travel Miles is opgericht door Melvin en Gwen, twee reisfanaten die hun kennis en verhalen graag delen met andere reisliefhebbers. Hun eerste website hebben ze zelf gebouwd met een thema, maar deze zijn ze ontgroeid. Ze hebben Digidaad ingeschakeld om een volledig op maat gemaakt design te leveren en een nieuwe website met blog en webshop volledig op maat te bouwen.
Dit is een project van formaat, eigenlijk bevat het een complete website en daarnaast ook nog een volledige webshop. Naast de blogs en reistips moeten reizigers eenvoudig informatie over hun bestemmingen kunnen lezen en producten kunnen kopen voor hun avonturen. Dit wordt gecombineerd in een fris, nieuw design. Alle oude reisblogs worden overgezet naar de nieuwe site en moeten er koppelingen worden gemaakt met verzend- en distributiesystemen voor platformen zoals Bol.com.
Samen met Melvin en Gwen bekeken we verschillende populaire reisblogwebsites en webshops om inspiratie op te doen. Zo konden we de beste elementen combineren in een uniek design dat aan hun verwachtingen voldeed. Op de homepage hebben we zowel het bloggedeelte als de webshop geïntegreerd, terwijl deze op andere pagina’s duidelijker gescheiden zijn. Alle oude blogs en producten werden zorgvuldig van de oude site gehaald en snel op de nieuwe site gezet zonder verlies van content. Voor de koppelingen met andere platformen gebruikten we API’s, die fungeren als een brug tussen websites en informatie uitwisselen. Hierdoor kunnen productafbeeldingen, teksten, prijzen, voorraden en maten automatisch worden geüpdatet op platformen zoals Bol.com en Decathlon.
Omdat we elke website grondig testen op meerdere devices zoals mobieltjes en desktops, browsers zoals Safari en Chrome, en besturingssystemen zoals Android en Apple, wisten we dat deze website nagenoeg perfect werkte bij livegang. We testten ook uitvoerig het plaatsen van bestellingen en de bijbehorende betalingen. Na de livegang hebben we nog reviews bij alle producten toegevoegd. We hebben een systeem gecreëerd waarbij ook reviews van bijvoorbeeld Bol.com bij elk product worden gezet en het zichtbaar is of iemand een geverifieerde koper is geweest.