Een thema gebouwde website voor datingbureau zorgt voor een snelle ontwikkeling en oplevering voor nieuwe eigenaresse

Irene van Date & Match heeft na jarenlang dienstverband de mogelijkheid gekregen om dit offline relatiebemiddelingsbureau over te nemen. Deze kans heeft ze met beide handen aangegrepen en was daarom op zoek naar een web bureau om de verouderde website in een volledig nieuw jasje te steken. Door de snel naderende overnamedatum heeft Digidaad ervoor gekozen deze website te bouwen en een bestaand thema als basis te gebruiken.

Bekijk het resultaat

Uitdaging

Zoals hierboven beschreven was de uitdaging om zo snel mogelijk een volledig vernieuwde website op te zetten die past bij de uitstraling van het relatiebemiddelingsbureau. Modern, maar ook een beetje chique. De focus ligt niet per se op hoger opgeleiden, maar wel op mensen die hun leven op orde hebben. Naast het bouwen en vormgeven van de website is Digidaad gevraagd voor het controleren en opzetten van de Google Ads (Google Advertenties) voor promotie tussen de enorme concurrentie op dit vakgebied.

Oplossing

Binnen één maand zijn we van een akkoord naar een opgeleverde website gegaan. Vanuit een zorgvuldig bedachte structuur konden we binnen korte tijd overgaan naar het in elkaar zetten van voorgemaakte blokken. We zijn begonnen met de absolute basisinformatie online zetten met de mogelijkheid om extra pagina’s toe te voegen wanneer het bedrijf een voor langere tijd actief zou zijn. De oude Google Ads zijn verwijderd en Digidaad heeft een nieuw zoekwoorden onderzoek gedaan, de concurrentie bekeken en budgetten ingesteld voor het dagelijks tonen van de advertenties. Deze resultaten worden gemeten en bijgehouden en waar nodig aangescherpt.

Resultaat

De eerste weken verliepen soepel, er kwamen voldoende aanvragen binnen en de website werkte naar behoren ondanks een paar technische verbeterpunten. In de tussentijd zijn er veel meer relatiebureaus bijgekomen en merk je dat daten via apps minder populair is geworden. Irene heeft nieuwe manieren van speeddaten bedacht in de vorm van Padel en Golf, waar singles hun nieuwe match kunnen vinden. Deze evenementen en aanmeldformulieren zijn gekoppeld met een extern systeem. Ook zijn er profielen toegevoegd met korte teksten zodat iemand sneller op de website kan zien of het type match aansluit bij de verwachtingen zonder eerst contact op te moeten nemen.