Gedateerde website toekomstbestendig gemaakt door deze in een modern, op maat gemaakt jasje te steken

Avitas verzorgt alles op het gebied van financiën voor een vast klantenbestand. De verouderde website gaf foutmeldingen en was niet meer representatief voor deze tijd. Bovendien was de website niet geschikt voor mobiel, waardoor mobiele gebruikers de desktopvariant te zien kregen. Digidaad is gevraagd deze gedateerde website in een nieuw jasje te steken.

Bekijk het resultaat

Uitdaging

Ondanks het kleine formaat en de minimalistische opbouw van de website toch een nieuwe, moderne uitstraling bieden en zorgen dat ze website op alle schermformaten wordt aanpast.

Oplossing

Digidaad heeft goed gekeken naar de oorspronkelijke website, die nog ontworpen was binnen een kader, ook wel een ‘boxed layout’ genoemd, wat je vooral zag in de begindagen van het internet. Tegenwoordig zijn de meeste websites schermvullend en schalen ze mee met de grootte van het scherm. We hebben de lichtblauwe kleur als achtergrond gebruikt, het logo omgezet van pixels naar vectoren en de website responsive gemaakt voor alle schermen en formaten. Dit maakt in de gehele uitstraling een groot verschil.

Resultaat

Avitas is tevreden met het eindresultaat. De website is niet bedoeld om nieuwe klanten te werven, aangezien het vaste klantenbestand voldoende groot is. De website dient als visitekaartje en dat is nu weer in orde.