Voor Praktijk Het Pad werd Digidaad ingeschakeld om een nieuwe website te bouwen en ervoor te zorgen dat deze via Google veel nieuwe bezoekers aantrekt.
De grootste uitdaging bij dit project was het optimaliseren van de website voor zoekmachines, iets wat we nog niet eerder hadden gedaan. Het was essentieel om te zorgen dat de website technisch in orde was, zodat Google deze goed kon indexeren. Daarnaast moesten we de juiste zoekwoorden identificeren die relevant waren voor de praktijk, ondanks de lage aanvankelijke Google-ranking van de website.
We begonnen met het uitdenken van de website en de structuur. Er werden specifieke pagina’s voor behandelingen en behandelvormen gecreëerd, zodat bezoekers een duidelijk overzicht kregen van de mogelijkheden. Voor de zoekmachineoptimalisatie hebben we concurrentieanalyse uitgevoerd en zoekwoordenonderzoek gedaan. We identificeerden tien lange zoekwoorden die goed aansloten bij de artikelen van Esmeralda van Praktijk Het Pad. Deze zoekwoorden werden verwerkt in goed geschreven content en binnen enkele weken online geplaatst.
Het resultaat was verbluffend. Binnen twee maanden steeg het aantal bezoekers van 0 naar meer dan 2.000 per maand. De website bereikte de nummer 1 positie op meerdere zoekwoorden in Google, terwijl de website voorheen niet eens vindbaar was. Dankzij de toename in bezoekersaantallen ontvangt Esmeralda 4 van de 5 nieuwe aanvragen via Google, waardoor de website niet alleen een persoonlijk, maar ook een zakelijk waardevolle investering werd door het genereren van leads en omzet.