MYoMY is een fairtrade tassenmerk dat zijn tassen maakt in onder andere Bangladesh. Na een droomstart en enorm verkoopsucces werd er te weinig data verzameld. Door de focus op offline retail lag de nadruk te weinig op online verkoop. Digidaad heeft een themagebaseerde webshop gebouwd om de online verkoop te stimuleren en het verhaal achter MYoMY te versterken.
Aangezien dit het eerste grote webshop project van Digidaad was, bracht dit veel uitdagingen met zich mee. Hoe krijg je zoveel producten op een slimme manier op de website? Hoe werk je met de verschillende kleuren- en materiaalvariaties? Hoe bouw je koppelingen tussen partnerwebsites en zorg je voor een goede bezoekerservaring door de gehele website?
We hebben gebruik gemaakt van een bekend webshop thema waar alle basis functionaliteiten in zaten. Digidaad heeft veel onbetaalde extra uren in dit project gestoken om te leren, iets wat we belangrijk vinden. Het eindresultaat telt. We hebben collectie pagina’s, seriepagina’s en categoriepagina’s met producten toegevoegd en gekeken naar andere grote webshops om slimme ontwerpelementen te gebruiken bij deze website. Het filtersysteem in de webshop is toegevoegd, waardoor de klant sneller een tas kan vinden die aan de wensen voldoet.
Helaas is MYoMY in 2023 failliet verklaard. De kosten voor productie wogen niet meer op tegen de verkoopresultaten.