F3 Fysio (voorheen Paul Veen Fysiotherapie) heeft Digidaad ingeschakeld om de vernieuwde naamswijziging en het wisselen van webbureau in combinatie met een nieuwe strategie in goede banen te leiden. Er was al een bestaande themasite gebouwd, maar deze voldeed niet aan de snelheidseisen en gebruiksvriendelijkheid die de fysiotherapiepraktijk graag wilde zien.
De eerste uitdaging was het creëren van een maatwerk website parallel aan het behouden van de oude themasite. Dit stelde ons in staat om het proces te versnellen en eerst de belangrijkste pagina’s te vernieuwen. Vervolgens moesten er nieuwe designs gemaakt worden voor deze pagina’s, die nog wel moesten aansluiten op het oude ontwerp. De naamswijziging had impact op de bezoekersaantallen, wat logisch is aangezien Google de website als een ‘nieuw’ domein ziet. Ook hier heeft Digidaad het verschil gemaakt.
Door slim gebruik te maken van verschillende plugins hebben we de oude themabestanden en codering uitgeschakeld op de vernieuwde ontworpen en gebouwde pagina’s. We hebben de snelheid op deze pagina’s enorm verbeterd en ook de gebruikersinteractie is toegenomen. Naast het bouwen heeft Digidaad ook meegedacht met de nieuwe structuur van de website, die zich meer toespitst op knie, nek en lage rug. F3 Fysio is hierin specialist en dit zijn drie belangrijke pijlers op het gebied van klachten die mensen vaak hebben. Een naamswijziging heeft vaak impact op de bezoekersaantallen, maar deze schade kun je beperken door zoekmachines te informeren over de wijzigingen, oude domeinen door te verwijzen en meer. Uiteindelijk resulteerde dit in een korte daling van bezoekersaantallen en leads over een periode van twee à drie weken, waarna de stijgende lijn weer werd ingezet.
Na de oplevering heeft de praktijk zich sterk gericht op online zichtbaarheid. Er is geïnvesteerd in advertenties op Google en Instagram, er zijn veel nieuwe blogs geschreven op basis van zoekwoorden en de praktijk is uitgebreid met nieuwe locaties. Met de verzamelde website gegevens heeft Digidaad samen met een marketing specialist en het team van F3 Fysio meerdere pagina’s aangescherpt. Ook is er een automatisch systeem gebouwd waarmee de Google Reviews dagelijks worden geüpdatet op de gehele website.